Een aangescherpte richting voor Startmotion: Film, Video & Strategie

Blogartikel

De voorbije jaren groeide Startmotion uit tot een kleine, betrouwbare speler in de mediasector. We werkten met volle goesting aan projecten waarvan we lang droomden. We verwelkomden een paar van onze idolen op kantoor, creëerden een gezond bedrijf en broedde op plannen voor de toekomst. 

Een nieuwe richting

Op de jaarlijkse strategische meeting met Jonathan, goede vriend en mede-oprichter van Startmotion, stelde ik dat plan voor. Een plan dat de huidige koers van Startmotion definitief zou veranderen. Een plan dat ons zou dwingen om uit de kinderschoenen te stappen. Sinds de oprichting (2013) sprongen we namelijk van project naar project, sector naar sector, van muziekvideo naar bedrijfsfilm. Daardoor was de vraag: “Wat doet Startmotion nu precies?”, niet altijd gemakkelijk om te beantwoorden.

Met onze slogan “Stories Worth Watching” slaagden we er in om een filosofie neer te zetten die de schoonheid van film en video koppelt aan verhalen uit het echte leven. Die van festivals, artiesten, non-profits, bedrijven, mensen… Het bracht ons op de festivalweide van Pukkelpop, Tomorrowland, in bedrijven zoals Better Minds, Alpro, Telenet, zenders zoals Disney Channel en in verschillende reclamebureau’s.

Gaandeweg leerden we de impact van onze diensten beter en beter kennen. Vooral in KMO’s — een doelgroep die ons steeds meer begon te boeien — merkten we goede resultaten. Medewerkers kunnen via brand films duidelijk en inspirerend vertellen waar ze werken. Partners zijn trots. Onze klanten kregen een duidelijke visie op de toekomst. En dat door de combinatie van commerciële inzichten en een team van vakmensen uit de filmsector.

The next step

Het is dan misschien geen onverwachte, maar een logische stap. Vanaf vandaag ondersteunt Startmotion de groei van Belgische KMO’s op lange termijn door cinemawaardige bedrijfsfilms en resultaatgerichte videostrategieën. Innovatie, hoe groot het woord ook klinkt, blijft onderdeel van ons DNA. We’re here to stay.

Om die belofte te ondersteunen lanceren we een nieuwe branding en verwelkomen we Bastiaan Lochs als nieuw voltijds teamlid. We splitsen onze audiovisuele diensten op in de categorieën film & video en voegen er de pijler strategie aan toe. Doorheen het jaar maken we eigen content zodat alle nieuwsgierigen van een blik achter de schermen kunnen proeven.

De weg is nog lang. Het avontuur is nog maar net begonnen!

Inhoudstafel